Egészség=víz


  • 2017. március 14.
Egészség=víz

Az emberi test eredeti terve ugyanis tökéletesebb, mint képzeljük. Egy igen bonyolult, ámde célirányos vízszabályozó rendszer működik testünkben, amely folyamatosan vízhiányos állapotban van. Így készleteinket a megfelelő elsőbbségi szabályok figyelemben tartásával csoportosítja át. Azaz elsődlegesen az agyunkat táplálja, aztán a létfenntartó rendszereinket és így tovább a szervezetünk működéséhez nélkülözhetőbb szerveinket (mint például ízületeinket).

A vízhiányos állapotot mindenki a szomjúság kialakulásával, a "száraz száj" érzéssel azonosítja. Holott a száraz száj érzés kialakulása a vízhiány már egy elfajult állapotához tartozik, így helytelenül rászoktatjuk magunkat a szomjúság egy bizonyos mértékig való elviselésére. Vannak emberek, akik napi fél-egy liter vizet is alig isznak meg.
Nem betegek vagyunk, csak szomjasak!
Ne gyógyszerrel kezeljük a szomjúságunkat!

A skorbut a C-vitamin hiánya, a beriberi a B-vitamin hiánya, az anémia vashiány, az angolkór pedig D-vitamin hiány. Ezek csak az emberi szervezet egy-egy összetevőjének hiányát mutatják.

 

Komolyan gondolja bárki, hogy ezek után megúszhatjuk, 
ha pont a vizet nem pótoljuk a szervezetünkben , 
ami a testünk 70%-át teszi ki?

Az emberek, úgy tűnik, hogy elvesztik szomjúság érzetüket és a szükséges vízmennyiség utáni vágyukat. Nem ismerik fel vízszükségletüket, és ezzel fokozatosan egyre növekvő mértékben vízhiányossá és a kor előrehaladtával krónikusan dehidratálttá válnak.

Nézzük meg a vízhiány főbb következményeit:

  • Felborul az anyagcsere
  • Tönkremegy az emésztés
  • Lanyhul a légzés és az oxigénellátottság
  • Elsavasodik a szerezet, így 70%-al nő a daganatos betegségek kialakulásának esélye
  • Korai öregedés, ráncos, gyulladt érzékeny bőr, töredezett fénytelen haj és köröm
  • A vér sűrűsége növekszik (besűrüsödik), romlik a szervezet oxigén ellátottsága
  • Növekszik a káliumkoncentráltság >>> szomjúság érzet alakul ki
    • A szomjúságérzet már egy elkésett jelzés! Ilyenkor a vízveszteség már nagyobb, mint a testtömeg 1%-a, ami kb. háromnegyed liter víz hiányát jelzi!
  • Pulzusszám emelkedés!
    • A szívnek percenként 3-5 ütéssel többet kell végeznie ahhoz, hogy a sűrűbb vért a sejtekhez pumpálja, hogy a sejtek az izommunkához szükséges oxigénhez továbbra is hozzájussanak.

A Washingtoni Egyetem felmérése szerint:

1 pohár víz maradandóan csökkenti a diétázók 100%-nak az éhségérzetét
5 pohár víz elfogyasztása naponta 45%-al csökkenti a vastagbélrák,
                                   -79%-al a mellrák, és
                                    80%-al a hólyagrák esélyét.
8-10 pohár víz napi elfogyasztása a hát és ízületi fájdalmakban szenvedők 80%-nak csökkentette a fájdalmát.

Mikor igyunk vizet ?

Igyunk vizet felébredéskor üres gyomorra (4x1,6 deci) utána 45 percig semmit ne együnk-igyunk. Ez elősegíti a belső szervek működésének beindulását és működését.

Igyunk vizet minden főétkezés előtt egy fél órával, ami elősegíti és előkészíti az emésztést, de főétkezés után 2 óra hosszat, ha tehetjük, ne együnk vagy igyunk semmit.

Igyunk vizet, ha éhségérzetünk van, mert lehet, hogy valójában csak szomjasak vagyunk.

Igyunk vizet lefekvés előtt az alvás közbeni agyvérzés és a szívroham kiküszöbölésére.

Egy pohár víz elfogyasztása fürdés előtt
 lecsökkenti a vérnyomást.

AZ ÉTKEZÉS UTÁN ELFOGYASZTOTT HIDEG VÍZ  AZ ÉTELBEN LÉVŐ ZSÍRADÉKOT MEGKEMÉNYÍTI , IGY AZ SAVRA REAGÁLVA  HAMARABB SZÍVÓDIK FEL, MINT AZ ÉTEL MAGA. EZ NAGYON HAMAR ZSIRRÁ VÁLTOZIK ÉS RÁKHOZ VEZETHET.

Néhány szó a szomjúságérzetről:
  • Az életkorral változik,
    • Minél idősebb valaki, annál kisebb a szomjúságérzete, ezért idősebb korban fokozottabban és tudatosan kell figyelni a folyadékpótlásra.
    • A szomjúság, a száraz száj érzés már egy elkésett jelzés!
  • A szomjúságérzet alapján a tényleges vízveszteségnek csak felét vagyunk képesek pótolni!
  • A fizikai terhelés részben elnyomja a szomjúságot. Nem figyelünk oda annyira. Így ha sokat dolgozunk, akkor tudatosan fordítsunk figyelmet a rendszeres folyadékpótlásra!

A fentieket figyelemben tartva a helyes napi bevitelnek tehát így kellene kinéznie:
  • Tiszta víz:  2000 ml
  • Táplálék: 1200 ml
  • A tápanyagok elégetése során keletkező víz: 300 ml
A víz legfontosabb feladata a szervezetünkben:

A gyakori vízfogyasztás meggátolja a kiszáradást, a vízhiányos állapot, azaz dehidratáltság kialakulását.
A víz segít megszabadulni a nátriumtól.
Az étkezés előtt egy fél órával elfogyasztott víz segíti az emésztést.
A víz szállítja a tápanyagokat a sejtekhez.
A víz szállítja az oxigént a sejtekhez.
A víz hidratálja a sejteket.
A víz méregteleníti a sejteket.
A víz segít lebontani a zsírba csomagolt működés képtelen méregraktárakat.(fogyás)
A víz fogyasztása béltisztító hatású.
A vízfogyasztástól a bőr folyadék ellátottsága normalizálódik, bőrünk sima, puha és feszes lesz.
A víz teszi rugalmassá és ezáltal fájdalommentessé az ízületeket
Rugalmas burokkal védi legfontosabb belső szerveinket
Szabályozza a testhőmérsékletet

Víz nélkül nem tudunk gondolkodni, mert agyunk több, mint 75%-ban vízből áll.

http://egeszsegviz.hu/

Érdekes volt? Osszd meg: