Hogyan küzdheti le a kínzó alvászavarokat?


  • 2017. július 24.
Hogyan küzdheti le a kínzó alvászavarokat?

Mi, magyarok nem alszunk jól

A felnőtt magyar lakosság fele valamilyen alvászavarral küzd. Bizonyára saját környezetében is ismer olyanokat, akik napközben gyakran panaszkodtak arra, mennyire fáradtak és milyen keveset, milyen rosszul aludtak az éjjel. Ráadásul nem csak a felnőtteket érinti ez a probléma. Magyarországon minden tizedik gyermek rosszul alszik.

Az időskori alvászavarok gyakorisága is rendkívül magas. A 65 éven felüli lakosság egyharmada rossz alvónak tartja magát, és 40%-uk szed valamilyen altatót. Pedig az egészséges öregedés alapja a megfelelő alvás.

Hogyan javítható az alvásminőség?

Az alvászavarok leküzdésére több megoldás létezik, szerencsés esetben még orvosi beavatkozás sem szükséges.

A következőket javasoljuk:

végezzen rendszeres testmozgást

magas aktivitást követően ne próbáljon meg azonnal elaludni

elalvás előtt próbáljon meg relaxálni

gondoskodjon megfelelő légkondícionálásról

próbálja meg feloldani a stresszt, hiszen sok esetben ez az alvászavar oka

napközben (is) kerülje a koffeint

kerülje az altatók szedését

ne aludjon el túl korán

Mikor érdemes szakemberhez fordulnia?

Amennyiben a fenti tanácsok nem oldották meg alvási panaszait, mindenképpen forduljon szakemberhez. A probléma hátterében ugyanis sok esetben valamilyen pszichofiziológiai, esetleg hormonális zavar állhat. Érdemes segítséget kérni, ha az alvászavar hosszútávon befolyásolja hétköznapi teljesítményét, esetleg napközbeni elalvásokat, halucinációkat és gyakori hangulatingadozást tapasztal.

Az alvásproblémák rendkívül komoly következményekkel is járhatnak, ne vegye őket félvállról.

Ha alvásproblémáiról vagy azok megelőzéséről szeretne szakemberrel beszélgetni, látogasson el a 2017-es Egészség kiállításra.

Érdekes volt? Osszd meg: