Vízivás:ezért nagyon fontos!


  • 2017. március 14.
Vízivás:ezért nagyon fontos!

Vízivás: ezért nagyon fontos!

Figyeljünk a folyadékpótlásra

 

Testünk nagy része víz, és a folyadéknak nélkülözhetetlen szerepe van abban, hogy egészségesek és kiegyensúlyozottak legyünk. A víz minden szervünkre hatással van, és ha nem viszünk be belőle eleget, nemcsak egyre rosszabbul érezhetjük magunkat, de súlyos betegségek kialakulásának is megnő az esélye.

 

Az, hogy pontosan mennyi folyadékot kell valakinek fogyasztania, pontosan nincs meghatározva, a szakemberek szerint ugyanis ez egyénenként igen különböző lehet. Befolyásolhatja például a szükséges folyadékmennyiséget a testsúlyunk, az életmódunk, a táplálkozásunk is. A javasolt mennyiség férfiaknál 2,5-3 liter, míg nőknél 2,2-2,8 liter. Lássuk, miért is érdemes ügyelni a megfelelő folyadékpótlásra!

Ha folyton fáradtak, kimerültek vagyunk, könnyen előfordulhat, hogy nem jut elegendő folyadék a szervezetünkbe. Ha ugyanis kevesebb a víz a szervezetünkben, a vér "besűrűsödhet", így a szívünknek keményebben kell dolgoznia azért, hogy az oxigént és a tápanyagokat eljuttassa a sejtekhez.

 

Már a testünkben lévő víz 1-2 százalékának elvesztése okozhat kognitív panaszokat, tanulási és koncentrációs nehézségeket, valamint hangulatingadozást is. Ha úgy érezzük, hogy eluralkodik rajtunk a feszültség, nem tudunk odafigyelni a feladatainkra, vagy éppen egyik pillanatban vidámak, a másikban viszont levertek vagyunk, igyunk egy nagy pohár vizet!

 

A folyadékbevitel elmulasztása fejfájást okozhat, illetve tovább fokozhatja a fejfájások és migrének intenzitását. Ha tehát elkezd fájni a fejünk, a gyógyszer bevétele helyett először igyunk egy pohár vizet. Egy kutatás bizonyította azt is, hogy a folyadékpótlás lerövidítette a fejfájásos órák számát is.

 

Az egyik leggyakoribb emésztőrendszeri zavar a székrekedés. Ennek elkerüléséhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadék, ugyanis a víz segít lazán tartani a székletet. Ha túl kevés vizet iszunk, a szervezetünk a bélrendszeren keresztül igyekszik azt "visszaszívni" a székletből, így az kemény lesz, és csak nehezen, erőlködve tudunk megszabadulni tőle.

 

A megfelelő mennyiségű víz emellett az anyagcserének is jót tesz, hozzájárul az ételek hatékonyabb hasznosításához és megemésztéséhez. Ha valaki fogyni szeretne, mindenképpen érdemes több vizet innia, különösen étkezések előtt, mert így csökkentheti az éhségérzetet.

A víz a belső méregtelenítő szerveink, elsősorban a vesék működését is serkenti, így az hatékonyabban tudja kiválasztani a méreganyagokat. A folyadékpótlás megakadályozza, hogy vesehomok, illetve vesekő alakuljon ki a szervezetünkben. A víz szépítő erejéről számos tanulmány született már, akár külsőleg, akár belsőleg alkalmazzuk. Ha elegendő folyadékot fogyasztunk, annak nagyon jó hatása van a vérkeringésünkre, a bőrünk rugalmasságára, hidratáltságára, frissességére, és arra, hogy egyenletesebbnek és ragyogóbbnak tűnjön.

 

http://www.hazipatika.com/napi_egeszseg/belgyogyaszat/cikkek/vizivas_ezert_nagyon_fontos/20150625115125

Érdekes volt? Osszd meg: